Efektowność aut marki BMW to nie tylko wyjątkowe nadwozia, to również napęd. Inżynierowie BMW przez lata udowadniali, że umieją połączyć wygląd z efektywnością oraz wyjątkową przyjemnością z jazdy. Samochody te kuszą na różne sposoby: komfortowym i dobrze wyposażonym wnętrzem, precyzją prowadzenia, klasycznym układem napędowym i przede wszystkim wydajnymi, a także świetnie brzmiącymi silnikami
Silnik w naszym BMW ma jedno, najważniejsze zadanie – ma napędzać auto. Jednak dynamiczny rozwój motoryzacji sprawił, że silniki oferują również coraz lepsze osiągi, zużywając przy tym coraz mniej paliwa i wydalając mniej szkodliwych dla środowiska gazów (w tym kontrowersyjnego CO2). Producenci do jednostek napędowych wprowadzili wiele elektronizacji, sygnalizującej użytkownika o przeciążeniach oraz usterkach. Nie zwalnia to jednak właściciela z troski o silnik. W końcu w przedłużaniu żywotności silnika dużą rolę odgrywa sam właściciel.
Problem z uruchomieniem, auto gaśnie w czasie jazdy i po uruchomieniu, brak równej pracy silnika, zauważalne spadki mocy i zwiększone zużycie paliwa, wycieki i ubytki oleju, wycieki i ubytki płynu chłodniczego, olej w płynie chłodniczym oraz przegrzewający się i dymiący silnik? Wszystkie te niepokojące objawy powinny skutkować natychmiastową reakcją Kierowcy!
W przypadku podejrzenia awarii silnika, zawsze w pierwszej kolejności należy wykonać szczegółową diagnostykę komputerową, pomiar ciśnienia oleju, kompresji oraz bezwzględnie sprawdzić stan oraz ustawienia rozrządu lub w przypadku zablokowania silnika spowodowanego zerwaniem łańcucha, wizualnej oceny zniszczeń po uprzednim demontażu pokrywy zaworów i miski olejowej. Wymiana silnika to ostateczność. Decyzja ta podejmowana jest w przypadku poważnego uszkodzenia, którego naprawa wymaga rozbiórki bloku silnika, wymiany pierścieni tłokowych lub tłoków, wymiany wału korbowego i panewek.
Technologia produkcji współczesnych silników oraz ceny części zamiennych do silników powodują, że nierzadko „remont” silnika jest dużo droższy niż wymiana napędu na jednostkę nową lub używaną. Nieopłacalne więc będą poniższe naprawy: wymiana panewek, tulei cylindrowych, pierścieni cylindrowych, honowanie boków, szlifowanie wału korbowego lub jego wymiana. Jednak wyłącznie wizyta w naszym niezależnym serwisie BMW w Warszawie oraz szczegółowa diagnostyka przeprowadzona przez naszych specjalistów, pozwoli precyzyjnie ustalić zakres koniecznych napraw.
W Hypertech wykonujemy kompleksowo wymieniany: pierścieni, tłoków, zaworów, śruby, popychacze, uszczelki pod głowicą, dekla zaworowego i misek olejowych, koła pasowe i zębate, kompletne rozrządy, pompy wody, paski klinowe i pomocnicze, świece żarowe i zapłonowe, intercoolery, czujniki wałka rozrządu, wału korbowego i masy powietrza, EGR, turbosprężarki. Naprawiamy: wałki rozrządu, głowice, bloki silników, pompy oleju, pompy HP Diesel’a, wtryskiwacze Diesel’a, silniczki krokowe.
Zapraszamy do kontaktu.