W samochodach marki BMW układ kierowniczy składa się z kolumny kierowniczej połączonej z kołem kierownicy, przekładnią kierowniczą oraz drążków kierowniczych. W nowszych modelach znajdziemy również pompę układu wspomagania zintegrowaną z przekładnią. Cały ten doskonale zaprojektowany system, ma za zadanie, zgodnie z intencją kierowcy, utrzymywać bądź zmieniać kierunek jazdy.

Układ kierowniczy ulega przyspieszonemu zużyciu, gdy zdecydowaną większość czasu jeździmy po złych jakościowo nawierzchniach. Poważnymi uszkodzeniami ryzykujemy natomiast, pokonując trudne przeszkody oraz w czasie kolizji drogowych i wypadków. Na zużycie układu kierowniczego wpływać mogą również niedopasowane elementy o niefabrycznej charakterystyce jak: twardsze sprężyny, opony o niższym profilu i sztywniejsze amortyzatory.

Symptomy wadliwie funkcjonującego układu kierowniczego dość łatwo zaobserwować: nadmierne luzy na kierownicy, niepokojące odgłosy słyszalne od strony układu kierowniczego, ślady wycieków płynu wspomagania. Zlekceważone mogą prowadzić do unieruchomienia pojazdu oraz skutkować kosztownym remontem.

Naprawy układu kierowniczego obejmują wymianę zużytych lub uszkodzonych elementów. Przykładowo w przekładniach kierowniczych większości modeli BMW pojawia się luz na listwie zębatej nawet po niewielkim przebiegu. Wprawdzie nie powiększa się przez stosunkowo długi czas dalszej eksploatacji, jednak daje o sobie znać wspomnianymi dźwiękami (stukaniem) przy jeździe ze skręconymi kołami. Regeneracja powinna obejmować wymianę listwy zębatej koła atakującego i uszczelnień. Z kolei najczęstszą usterką pomp wspomagania jest ich nieszczelność i spowodowane nią wycieki oleju. Zakres napraw obejmuje wymianę uszczelnień i szczegółową diagnozę zużycia elementów ruchomych.

Z każdą niepokojącą usterką układu kierowniczego zapraszamy do naszego serwisu Hypertech w Warszawie. Zapewniamy pomoc specjalistów, nowoczesne wyposażenie warsztatu napraw oraz szybkie terminy. Podejmujemy się kompleksowych napraw układu kierowniczego wymieniamy drążki i końcówki drążków kierowniczych, przeguby, zwrotnice, płyn wspomagania, regenerujemy pompy wspomagania i maglownice. Wszystkie prace związane z układem kierowniczym kończymy ustawieniem geometrii. Wykonujemy ją na dedykowanym stanowisku, które komputerowo dobiera optymalne (fabryczne) parametry dla poszczególnych modeli BMW.