BMW inicjuje wycofanie wybranych SUV-ów X5 i X7 ze względu na problemy z poduszką powietrzną i tablicą przyrządów

BMW inicjuje wycofanie w USA wybranych SUV-ów X5 i X7 ze względu na problemy z poduszką powietrzną i tablicą przyrządów

W ramach proaktywnych działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa i integralności swoich pojazdów BMW ogłosiło wycofanie z rynku ograniczonej liczby SUV-ów X5 i X7 z roku 2024 w Stanach Zjednoczonych. Wycofanie produktu wynika z obaw, że wada konstrukcyjna tablicy rozdzielczej może potencjalnie zagrozić wyzwoleniu poduszek powietrznych podczas kolizji. BMW zobowiązuje się do utrzymywania najwyższych standardów bezpieczeństwa swoich kierowców i pasażerów, co znajduje odzwierciedlenie w szybkich działaniach mających na celu rozwiązanie i naprawienie tego problemu bez dodatkowych kosztów dla właścicieli pojazdów.


Wycofanie dotyczy w szczególności niewielkiej partii modeli SUV-ów BMW X5 sDrive40i, X5 xDrive40i i X7 xDrive40i z roku 2024. Zaniepokojenie wynika z odkrycia, że wkładka modułu poduszki powietrznej pasażera może nie być bezpiecznie przymocowana do spodniej strony tablicy rozdzielczej. Problem ten wynika z tego, że żywica zastosowana w desce rozdzielczej nie spełnia rygorystycznych specyfikacji jakościowych BMW. W przypadku kolizji może to potencjalnie utrudnić skuteczne napełnienie poduszki powietrznej, zwiększając w ten sposób ryzyko obrażeń w wyniku odłączenia się elementów tablicy rozdzielczej.

BMW inicjuje wycofanie wybranych SUV-ów X5 i X7 ze względu na problemy z poduszką powietrzną i tablicą przyrządów

Zakres i natychmiastowe działania

Wycofanie dotyczy łącznie ośmiu pojazdów, w tym pięciu egzemplarzy BMW X5 2024 (zarówno modele sDrive40i, jak i xDrive40i) wyprodukowanych 29 stycznia 2024 r. oraz trzech egzemplarzy X7 xDrive40i 2024 wyprodukowanych tego samego dnia. To zapobiegawcze wycofanie podkreśla zaangażowanie BMW w bezpieczeństwo i jego proaktywną postawę w rozwiązywaniu potencjalnych problemów, zanim się one eskalują.

Dochodzenie BMW w tej sprawie rozpoczęło się 27 stycznia 2024 r. po ostrzeżeniu od dostawcy o niezgodności tablicy rozdzielczej z oczekiwanymi standardami jakości. Późniejsze inspekcje potwierdziły, że skład żywicy użyty do produkcji tablicy rozdzielczej nie spełnia rygorystycznych kryteriów jakości BMW. W lutym 2024 r. w dotkniętym zakładzie produkcyjnym niezwłocznie wydano nakaz zatrzymania statku, a BMW podjęło decyzję o dobrowolnym wycofaniu produktu ze względów bezpieczeństwa, aby zminimalizować potencjalne ryzyko dla pasażerów pojazdu.

Komunikacja z klientem i rozwiązywanie problemów

BMW podjęło kroki, aby właściciele modeli X5 i X7, których dotyczy problem, zostali w pełni poinformowani o wycofaniu. Powiadomienia zostaną wysłane do tych właścicieli 16 kwietnia, informując ich o wycofaniu produktu i dalszych krokach, jakie należy podjąć. Zgodnie z zaangażowaniem BMW w obsługę klienta i bezpieczeństwo, autoryzowani dealerzy zostali poinstruowani, aby bezpłatnie wymienić deski rozdzielcze w pojazdach, których to dotyczy. Środek ten nie tylko pokazuje zaangażowanie BMW w utrzymanie najwyższych standardów bezpieczeństwa, ale także wzmacnia zaangażowanie marki w zapewnianie niezrównanego wsparcia posprzedażowego.

Zapewnienie bezpieczeństwa i spokoju ducha

BMW pozostaje czujny w monitorowaniu wydajności i bezpieczeństwa wszystkich swoich pojazdów. Firma nie jest obecnie świadoma żadnych skarg, wątpliwości, roszczeń gwarancyjnych, incydentów ani obrażeń związanych z tym problemem. To proaktywne wycofanie stanowi część ciągłego zaangażowania BMW w bezpieczeństwo i jakość, zapewniając wszystkim kierowcom i pasażerom BMW bezpieczną i niezawodną jazdę.

Właścicieli pojazdów, których dotyczy to wycofanie, zachęcamy do skontaktowania się z lokalnym dealerem BMW w celu uzyskania dalszych informacji i umówienia się na niezbędne naprawy. Sieć dealerów BMW jest w pełni wyposażona i gotowa do szybkiego i skutecznego rozwiązania tego problemu, minimalizując wszelkie niedogodności dla właścicieli pojazdów i zapewniając, że ich pojazdy spełniają wysokie standardy BMW w zakresie bezpieczeństwa i wydajności.

Podsumowując, wycofanie przez BMW wybranych SUV-ów X5 i X7 z roku 2024 stanowi świadectwo zaangażowania producenta samochodów w bezpieczeństwo, jakość i satysfakcję klienta. Podejmując natychmiastowe działania w celu rozwiązania i naprawienia tego problemu, BMW w dalszym ciągu podtrzymuje swoją reputację wiodącego producenta luksusowych pojazdów, dbającego o dobro swoich klientów i integralność swoich pojazdów.